Welkom in het nieuwe normaal van Digital Users.

Bij Econocom staat de gebruiker centraal.

Digital User

Flexibiliteit wordt steeds belangrijker voor bedrijven en gebruikersZe stellen hoge eisen aan hun werkplek, waarbij smartphones, laptops of tablets een belangrijk onderdeel zijn om hun job uit te voeren, wanneer ze dat willen en hoe ze dat willen. Met technologie die overal aanwezig lijkt te zijn, zoekt een nieuwe generatie werknemers naar een moderne technologie-ervaring op het werk, die wordt omschreven als: 

  • 100% toegankelijk, ongeacht waar ze zich bevinden;
  • Een geslaagd huwelijk tussen hun persoonlijke en professionele leven op één apparaat;
  • En een ervaring op consumentenniveau op het moment dat ze hun toestel aanzetten

Geen enkele technologieleverancier komt beter aan deze verwachtingen tegemoet dan Apple. Deze verschuiving in de werknemersmentaliteit zet IT ertoe aan de definitie van IT-dienstverlening en de praktijken en workflows die zij voor gebruikers inzetten, opnieuw te evalueren. De vraag is hoe IT zijn praktijken kan aanpassen om de gebruikersgerichte trend te omarmen? En wat met Procurement, Finance en Legal? Dit zijn de gebieden waar Econocom met de Digital User-aanpak helpt. 

Een veranderende arbeidsmarkt met andere verwachtingen

De uitbreiding van Apple in het bedrijfsleven is voor een groot deel een weerspiegeling van de veranderende demografie van de werkplek. Nu deze mensen hun intrede doen op de arbeidsmarkt, vragen zij om de hulpmiddelen waarmee zij zijn opgegroeid, waarmee zij het productiefst zijn en waarmee zij hun persoonlijke en professionele wereld in één naadloze ervaring kunnen samenbrengen.

Meer dan de helft van de zakelijke organisaties (52%) biedt hun werknemers nu de mogelijkheid om te kiezen welk type computer ze op het werk gebruiken. Als organisaties hun werknemers de mogelijkheid bieden om hun technologie te kiezen, kiezen ze consequent voor Apple. Van de organisaties met keuzevrijheid kiest 72% voor de Mac en 28% voor de pc.
Niels Schoofs
Apple Practise Coordinator

Een verandering voor de klassieke IT-workflow

Met jongere, meer mobiele werknemers die gemotiveerd worden door de beste beschikbare technologie, moet IT zijn methodes aanpassen om zijn gebruikers zo goed mogelijk van dienst te zijn. 

Een perfect voorbeeld van de “traditionele” aanpak is het langdurige imagingproces dat IT-beheerders moeten doorlopen om voor elke gebruiker een nieuwe, door het bedrijf uitgegeven computer te provisionen. Dit houdt in dat een master image wordt gemaakt, die alle software, instellingen en beveiligingsprotocollen bevat die nieuwe medewerkers nodig hebben. 

video-popup

Voor bedrijven die met Apple aan de slag gaan, is er een betere manierIn plaats van een traditioneel proces te doorlopen waarbij bedrijfsapparaten snel verouderd zijn, kan IT software voor mobile device management (MDM) gebruiken om alle benodigde instellingen vooraf te provisionen en een nieuwe computer rechtstreeks naar een eindgebruiker te sturen. 

Econocom helpt met de implementatie van deze zero-touch workflow en kan deze bovendien volledig in beheer nemen als dienstverlening voor jouw bedrijf! 

Hoe pak je dit aan als organisatie?

Als de doelstellingen van uw organisatie het aantrekken van toptalent, het behouden van goede werknemers, het verhogen van de productiviteit en het besparen van tijd en middelen voor IT omvatten, dan is het tijd om te focussen op de gebruiker. Econocom begeleidt dit perfect in dit traject.

Start met keuze

Bied uw werknemers een technologiekeuze. Er zijn veel belangrijke overwegingen bij het implementeren van een technologiekeuze. Of je dit doet met een Cafetariaplan of via het Employee Choice-programma beslis je zelf. In beide keuzes staat Econocom met raad en daad bij. 

Stroomlijn de uitrol van toestellen

Als de apparaten voor de werknemers zijn geselecteerd, kunt u de bestelprocedure voor apparaten vereenvoudigen en deze gebruiksvriendelijker maken voor zowel uw team als de gebruiker. Econocom kan een online portal opzetten dat een typische winkelervaring nabootst. Deze aanpak geeft gebruikers een gevoel van eigenaarschap over het proces en de IT-afdeling de mogelijkheid om hardwareverzoeken eenvoudig goed te keuren of af te wijzen. 

Nadat je een bestelling voor een nieuwe Mac, iPad of iPhone hebt geplaatst, kan het apparaat direct naar de medewerker worden verzonden en vooraf worden geconfigureerd dankzij de geautomatiseerde apparaatregistratie van Apple met Apple Business Manager en apparaatbeheer. Als het apparaat onderweg is, kun je e-mails naar je gebruikers sturen om hen te informeren over de status van hun apparaat en hen eraan te herinneren waar ze nuttige IT-hulpbronnen kunnen vinden. 

Zodra de gebruiker zijn nieuwe apparaat opent, wordt hij automatisch door het op de IT-afdeling afgestemde installatieproces geleid en ingeschreven voor beheer met alle juiste instellingen en beleid geïnstalleerd. 

Kies zoals Econocom voor de native Mac-ervaring

Apple heeft veel tijd en moeite gestoken in macOS voor een optimale gebruikerservaring, en organisaties die Macs willen inzetten in een keuzeprogramma zouden moeten overwegen om die ervaring intact te houden. Apple heeft native encryptietools, zoals FileVault, ingebouwd in het besturingssysteem die op afstand kunnen worden beheerd. Hierdoor kan de IT-afdeling de beveiligingsnormen waarborgen zonder dat er extra software nodig is. Door het gebruik van onhandige beveiligingssoftware van derden te vermijden, of je te laten adviseren in de keuze ervan als je deze tools toch nodig hebt, stellen organisaties hun gebruikers in staat optimaal te profiteren van de Appleervaring. 

Alles wat jouw gebruikers nodig hebben binnen handbereik

Het aanbieden van on-demand hulpmiddelen is een geweldige manier om gebruikers in staat te stellen zelfvoorzienend te zijn. Een interne appcatalogus of een self service portal kunnen worden gevuld met door de organisatie goedgekeurde hulpmiddelen zoals apps en printerdrivers. Deze hulpmiddelen kunnen vooraf worden geconfigureerd en worden toegewezen aan specifieke gebruikers en groepen. We kunnen zelfs een knop toevoegen om onderhoudsscripts te activeren om logs op te ruimen en cachebestanden te wissen. En dit allemaal met of zonder administratorrechten. 

Geef de beste supportervaring

Om de supportervaring net zo gebruikersvriendelijk te maken als de Apple-technologie zelf, zul je je supportmodel opnieuw moeten ontwerpen. Hoewel IT (meestal) het zware werk zal doen, kan je overwegen om samen te werken met marketing-, HR-, communicatie- en UI/UX-teams om een intuïtief ondersteuningsportaal te bouwen dat fungeert als een online gemeenschap die peer support aanmoedigt. Of je laat Econocom aan de slag gaan, samen met AppleCare Professional Support om de beste ervaring neer te zetten voor jouw Apple-werkplekken.